Bucureşti, 26.06.2012
ProCredit Bank aniversează în acest an 10 ani de activitate bancară în România. Istoria ProCredit Bank în ţara noastră a început cu Microenterprise Credit România, o instituţie financiară nebancară concentrată pe fianţarea afacerilor foarte mici. În 2002, MCR devine bancă şi începe să funcţioneze sub numele de Miro Bank. Acţionari recunoscuţi internaţional – Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, DEG, Commerzbank, IFC, ProCredit Holding, FMO – se alătură în 2003 efortului de sprijinire a dezvoltării afacerilor mici din România, iar sfârşitul anului 2004 aduce băncii un nou nume şi o nouă imagine – ProCredit Bank – parte a unui grup internaţional de bănci care îşi desfăşoară activitatea pe 3 continente, Europa de Est, America Latină şi Africa.
Calitatea serviciilor bancare oferite, inovaţiile aduse de-a lungul timpului (primul card cu chip în România alături de VISA în 2005), abordarea personalizată a clienţilor (fie întreprinderi mici şi mijlocii, fie clienţi cu activitate în agricultură sau persoane fizice) şi facilităţile menite să uşureze accesul la finanţare şi economisirea au dus la construirea unui portofoliu stabil de clienţi. În 2011, Fitch a reconfirmat ratingul BB+, cu perspectivă stabilă pe termen lung pentru ProCredit Bank, ceea ce înseamnă o calitate a activelor băncii peste medie datorită concentrării acesteia mai degrabă pe finanţarea producţiei decât a consumului şi datorită împrumuturilor diversificate.
„Fie că vorbim de finanţare sau de alte servicii bancare, rolul instituţiilor financiare în economiile în care operează trebuie să fie acela de susţinere a dezvoltării şi motor al creşterii. Suntem mândri că, deşi anii care au trecut au fost plini de provocări, am reuşit să învăţăm lecţii valoroase, iar mulţi dintre clienţii noştri ne sunt alături încă de la începutul activităţii noastre. Preocuparea nostră a fost să susţinem dezvoltarea pe termen lung şi nu să încurajăm consumul excesiv şi supraîndatorarea. Încrederea clienţilor noştri a fost câştigată în timp şi ne bucurăm că o avem în continuare.” Ilinca Rosetti, Director General ProCredit Bank
ProCredit Bank duce mai departe misiunea sa de dezvoltare a afacerilor mici şi mijlocii din România, căutând să creeze noi facilităţi care să răspundă nevoilor reale ale clienţilor şi schimbărilor din piaţă. Consilierea personalizată pentru clienţi, cunoaşterea şi înţelegerea afacerilor rămân principii de bază în derularea operaţiunilor băncii.
“Ne bucurăm că în cei 10 ani de de activitate pe piaţa bancară din România, cu ajutorul unei echipe dedicate şi cu sprijinul acţionarilor noştri, am reuşit să construim o instituţie echilibrată, stabilă şi profitabilă. Portofoliul nostru de credite este în creştere, iar rezultatele obţinute până la jumătatea acestui an ne fac să fim optimişti în ceea ce priveşte evoluţia nostră viitoare.” Ilinca Rosetti, Director General ProCredit Bank
Pentru mai multe informaţii:
Dragoș Calcan – Ofițer Relații Publice
ProCredit Bank România
Telefon: 021.201.60.42/0724.330.559