Pachetul
Cont de plăți cu servicii de bază
Conceput pentru a simplifica gestionarea banilor și a asigura accesul la servicii bancare esențiale, acest pachet include deschiderea și administrarea contului, un card de debit Visa Classic, acces gratuit la platformele de Internet și Mobile Banking și alte beneficii.
Descoperă un partener bancar care pune nevoile tale pe primul loc!
Aspecte Generale
În conformitate cu dispozițiile Legii nr. 258/2017 privind comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plăţi, schimbarea conturilor de plăţi şi accesul la conturile de plăţi cu servicii de bază, ProCredit Bank SA (denumită in cele ce urmează „Banca”) pune la dispoziția consumatorilor, persoane fizice, rezidente și nerezidente, vulnerabile din punct de vedere financiar, Pachetul Cont de plăți cu servicii de bază în moneda RON sau EURO.
Servicii gratuite pentru clienții vulnerabili
Pachetul Cont de plăți cu servicii de bază pentru clienți vulnerabili cuprinde următoarele servicii gratuite:
- Deschiderea, administrarea și închiderea contului de plăți (în RON sau EURO);
- Cont de economii în LEI – FlexSave;
- Card de debit Visa Classic LEI sau Visa Classic EURO;
- Internet Banking și Mobile Banking;
- Depuneri la terminalele ProCredit Bank;
- Retrageri de numerar (LEI), de la ATM-uri din România în limita a 5.000 LEI/zi;
- Retrageri de numerar (EURO) cu cardul de EURO, de la ATM-urile ProCredit Bank din România în limita a 2.000 EURO/zi
- Plăți naționale ordonate în regim normal prin Internet Banking sau Mobile Banking – in limita a 10 tranzacții/lună¹
- Plați internaționale ordonate în moneda EURO, în regim normal prin Internet Banking sau Mobile Banking – in limita a 10 tranzacții/lună¹
- Serviciul Info SMS (Info încasări și Info tranzacții cu cardul)
¹ Începând cu a 11-a tranzacție, se vor aplica comisioanele menționate în Lista de Prețuri.
Accesul la pachetul de cont de plăți cu servicii de bază pentru clienți vulnerabili nu este condiționat de contractarea unor produse sau servicii suplimentare.
Totul despre Pachetul Cont de plăți cu servicii de bază
Accesarea contului de plăți cu servicii de bază
Contul de plăți cu servicii de bază se adresează persoanelor fizice cu vârsta de minim 18 ani, rezidente în Uniunea Europeană, care la momentul solicitării unui cont de plăți cu servicii de bază NU dețin niciun alt cont de plăți (inclusiv un cont de plăți de bază) la nicio instituție bancară din România în nicio altă valută, cu excepția situației în care clientul declară că i-a fost notificată închiderea contului de către bancă.
Sunt eligibile persoanele fizice al căror venituri lunare nu depășesc echivalentul a 60% din salariul mediu brut pe economie, prognozat în ultima prognoză macroeconomică, respectiv în prognoza de toamnă, publicată de Comisia Națională de Prognoză în anul curent pentru anul următor, sau ale căror venituri în ultimele 6 luni nu depășesc echivalentul a 60% din salariul mediu brut pe economie.
Tarife și comisioane
Tarife și comisioane aplicabile Pachetului Cont de plăți cu servicii de bază, dedicat clienților vulnerabili din punct de vedere financiar:
Servicii incluse în pachet | Tarife aplicabile |
Deschidere cont (LEI sau EURO) | Gratuit |
Administrare cont | Gratuit |
Închidere cont | Gratuit |
Depunere fonduri în cont (la terminalele ProCredit Bank) | Gratuit |
Retrageri de numerar (LEI), de la ATM-uri din România în limita a 5.000 LEI/zi | Gratuit |
Retrageri de numerar (EURO) cu cardul de EURO, de la ATM-urile ProCredit Bank din România în limita a 2.000 EURO/zi | Gratuit |
Retragere numerar (la ATM-urile altor bănci din străinătate) | Conform Listei de Prețuri în vigoare |
Plăți naționale ordonate în regim normal prin Internet Banking sau Mobile Banking – in limita a 10 tranzacții/lună. | Primele 10 operațiuni lunare prin utilizarea serviciilor sunt GRATUITE. Restul operațiunilor se comisionează la nivelul standard aplicabil conform Listei de Prețuri în vigoare. |
Plăți internaționale ordonate în moneda EURO, în regim normal prin Internet Banking sau Mobile Banking – in limita a 10 tranzacții/lună. | Primele 10 operațiuni lunare prin utilizarea serviciilor sunt GRATUITE. Restul operațiunilor se comisionează la nivelul standard aplicabil conform Listei de Prețuri în vigoare. |
Serviciul Info SMS (Info încasări și Info tranzacții cu cardul). | Gratuit |
Clienți vulnerabili din punct de vedere financiar – clienții al căror venit lunar nu depășește echivalentul a 60% din câstigul salarial mediu brut pe economie, previzionat în ultima prognoză macroeconomică, publicată de către Comisia Națională de Prognoză în anul în curs pentru anul următor, sau al caror venit din ultimele 6 luni nu depășește echivalentul a 60% din câștigul salarial mediu brut pe economie. La data prezentei, 60% din câstigul salarial mediu brut pe economie este de 4540 de lei.
Schimbarea încadrării în categoria de client vulnerabil
În situația în care veți deschide un alt cont de plați cu servicii de bază la o altă instituție de credit din România, aveți obligația să anunțați de îndată Banca.
De asemenea, în situația în care nu mai este îndeplinită calitatea de consumator vulnerabil din punct de vedere financiar astfel cum este stabilit prin Legea nr.258/2017, cu orice modificări ulterioare, consumatorul se obligă să anunțe Banca de îndată.
În cazul în care solicitantul a deținut calitatea de consumator vulnerabil din punct de vedere financiar, dar pe parcursul derulării relației contractuale cu Banca nu mai sunt îndeplinite criteriile de vulnerabilitate, va beneficia de tarifele și comisioanele valabile în lista de prețuri.
În cazul unui refuz din partea băncii
În cazul unui refuz, Banca va informa consumatorul imediat, în scris și fără costuri, cu excepția situațiilor în care informarea ar contraveni obiectivelor de securitate națională, ordinii publice sau prevederilor Legii nr. 129/2019, cu modificările și completările ulterioare. De asemenea, Banca va refuza deschiderea unui cont cu servicii de bază dacă aceasta ar conduce la o încălcare a normelor privind prevenirea spălării banilor și combaterea finanțării terorismului, conform Legii nr. 129/2019. În cazul unui refuz, Banca va oferi și informații despre cum poate fi depusă o plângere, inclusiv datele de contact relevante.
Închiderea contului de plăți cu servicii de bază
În conformitate cu prevederile Legii nr.258/2017, Banca poate decide în mod unilateral încetarea contractului-cadru privind accesul la un cont de plăți cu servicii de bază numai în cazul în care este indeplinită cel puţin una dintre condițiile de mai jos:
- consumatorul a utilizat în mod deliberat contul de plăți cu servicii de bază în scopuri ilegale;
- nu a fost efectuată nicio operațiune în contul de plăți de peste 24 de luni consecutive;
- consumatorul a furnizat informații incorecte pentru a obţine contul de plăți cu servicii de bază, în cazul în care furnizarea informațiilor corecte nu ar fi permis obţinerea unui astfel de drept;
- consumatorul nu mai este rezident legal in Uniunea Europeană;
- consumatorul și-a deschis ulterior un al doilea cont de plăți la o instituție de credit în România, care îi permite să utilizeze serviciile enumerate la art. 48 alin. (1) din Legea nr.258/2017.
Proceduri de soluționare extrajudiciară a diferendelor
În vederea soluționării eventualelor neînțelegeri cu Banca, vă puteți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) și Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) în conformitate cu prevederile Ordonanței de Guvern nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți sau puteți apela, de asemenea, la mecanisme extrajudiciare de reclamaţie și despăgubire, în conformitate cu Legea nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator.
ANPC
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului
Adresa: Bulevardul Aviatorilor, nr 72, sector 1, București, România
Telelefon: +4-021-312.12.75 / Fax +4-021-314.34.62
E-mail: office@anpc.ro
Website: https://anpc.ro
CSALB
Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar
Adresa: Strada Sevastopol nr. 24, sector 1, București, România
Telefon: (021) 9414
Website: https://www.csalb.ro
Informații suplimentare
Pentru informații suplimentare și clarificări despre Contul de plăți cu servicii de bază ne puteți contacta la:
- E-mail: ROU.ProcreditCallCenter@procredit-group.com
- Telefon:
De luni până vineri (cu excepția sărbătorilor legale), în intervalul 08:00 -20:00- 0372 100 200 și 021 201 55 55
- În orice sucursală ProCredit Bank
Notă
1Clienți vulnerabili din punct de vedere financiar – clienții al căror venit lunar nu depășește echivalentul a 60% din câstigul salarial mediu brut pe economie, previzionat în ultima prognoză macroeconomică, publicată de către Comisia Națională de Prognoză în anul în curs pentru anul următor, sau al caror venit din ultimele 6 luni nu depășește echivalentul a 60% din câștigul salarial mediu brut pe economie. La data prezentei, 60% din câstigul salarial mediu brut pe economie este de 4540 de lei.
Îți mai recomandăm
Contul de economii FlexSave
Economisești online și fără efort. Cu FlexSave e simplu să pui bani deoparte pentru planurile de mâine.
Credit ProGreen Auto
Creditul este destinat celor care doresc să achiziționeze mașini electrice sau hibride plug-in noi.
Creditul imobiliar ProHome
Cumpără o locuință sau refinanțează creditul ipotecar cu o dobândă fixă de 5,89% în primii 3 ani.